BYZONDER BIJ JOU IN DE KLAS

  • Geef kinderen trots, talent en geluk en laat ze stralen;
  • Groepsprogramma is preventief inzetbaar, coaching on je job gedurende acht weken;
  • Door middel van het (praktische) boek JIJ BENT BYZONDER MOOI kun je hier zelf mee aan de slag in de klas;
  • Gebaseerd op de positieve psychologie, het glas is half vol!

WAAROM IS HET INTERESSANT VOOR SCHOLEN?

  • Gelukkige kinderen zijn beter in staat om nieuwe dingen te leren, het zal het welbevinden en op termijn de resultaten verbeteren;
  • Breder aanbod talengericht onderwijs, met als doel het vergroten van zelfvertrouwen en ontdekken van eigen talenten;
  • Een positieve bijdrage aan het sociaal emotionele welbevinden van leerlingen én jouw team;
  • Je vergroot de ouderbetrokkenheid, benut de driehoek kind-school-ouder zo optimaal mogelijk;
  • Je verhoogt het werkgeluk van jouw team! We starten bij jezelf en bouwen daarna verder uit;
  • Ouders gunnen dit hun kind. Bied dit aan op jouw school, dit is de beste PR;
  • De echte wereld in: voorbereiding op weg naar de middelbare school én de toekomst die te wachten staat. Burgerschap!

Wij maken het onderwijsprofessionals zo makkelijk mogelijk om hier vandaag nog mee aan de slag te gaan.

Pas wanneer kinderen zich veilig voelen, geluk ervaren en lekker in hun vel zitten, zijn ze in staat om nieuwe dingen te leren en om goed te zijn voor zichzelf en een ander.

LOS DAGPROGRAMMA

BYzonder biedt ook losse dagprogramma's aan. Kinderen mogen hun school of een bedrijf in beeld brengen. Kijkend door kinderogen geeft mooie inzichten.
Ze gaan zichzelf en de wereld ontdekken op een creatieve manier. Een dag vol plezier!

 

Voor onze groepen 7 en 8 hebben wij het traject van BYzonder in het onderwijs gevolgd, met als doel de groepsdynamiek te verbeteren. Dit traject hebben we gekozen omdat we merkten dat de kinderen baat zouden hebben bij versterking in samenwerking, communicatie en een positief groepsgevoel.

Een pluspunt was de nieuwsbrief die werd aangeleverd, waarmee ouders betrokken werden bij het traject en de ontwikkelingen. Het traject vraagt een investering van de leerkrachten. Er wordt van hen verwacht dat zij naast de lessen actief betrokken blijven bij de voortgang en regelmatig met de leerlingen reflecteren. Dit vraagt om tijd en inzet, maar het zorgt er ook voor dat de resultaten van het traject sterker verankerd worden in de dagelijkse praktijk. Vooral in groep 8 is dit terug te zien: de groepsdynamiek is tijdens het traject zichtbaar verbeterd, kinderen werken beter samen, en er is meer respect voor elkaar en een hechter groepsgevoel.

 

Yvonne is een prettig persoon om mee te overleggen, betrokken en helder in haar communicatie, en we voelden ons gesteund door haar deskundige en flexibele aanpak. Kortom, het traject van BYzonder in het onderwijs is een aanrader voor scholen die werken aan groepsdynamiek en het welzijn van kinderen willen versterken. We hebben veel positieve effecten gezien en zijn blij met de keuze voor BYzonder in het onderwijs.

Kelly Boon l Kwaliteitscoördinator en leerkracht groep 8 OBS de Bron (onderwijsstichting Platoo)

 

BYzonder in het onderwijs heeft een mooi programma met verschillende creatieve activiteiten, waardoor de kinderen uit groep 5 elkaar op een prettige manier nog beter leerden kennen en waarderen. De kinderen hebben met enthousiasme aan de opdrachten gewerkt en waren trots op hun certificaat. Het heeft zeker wat moois gebracht!

Marike Hendrikx l Intern Begeleider basisschool de Torelaar

 

Yvonne heeft bij ons in groep 7 een groepstraject gedaan.

Vanaf het eerste contact wat we hadden waren er korte lijntjes. Yvonne is altijd bereikbaar en er was een goed contact tussen school en haar en daarmee ook een goede afstemming. Dit alles droeg bij aan een positief traject in de groep. Yvonne stemde elke keer af wat de groep die dag nodig had en paste haar programma daar deels op aan. De groep heeft positief gereageerd op het traject, evenals de leerkracht. Wij zijn erg blij met het resultaat en kijken terug op een fijne samenwerking met Yvonne.

                                                               Maud Brand l Intern Begeleider basisschool De Klapwiek

 

Wat fijn dat je bij onze dochter in de klas de moeite neemt om te zorgen voor een fijner pedagogisch klimaat. We merken verschil bij onze dochter, ze komt niet meer huilend thuis wat ze voorheen zeker 2 à 3 x per week deed. Gewoon uit frustratie, onmacht en onzekerheid over wat er in de klas speelt. We zijn dus blij deze verandering te merken! Dat ze voortaan aantrekt wat ze zelf wil is ook een merkbaar verschil, het is minder belangrijk geworden wat de andere meiden in de klas zeggen over haar kleren.

Bedankt voor alles!

Ouder van een leerling l Groepstraject groep 7


De groepsdynamiek is verbeterd: er is meer rust en focus en kinderen zijn zich meer bewust van hun gedrag. 

Leerkracht l Groepstraject groep 7

 

Groep 7-8 heeft onder leiding van Yvonne een hele dag mogen werken aan het ontwerpen van en eigen Klimop schoolmagazine. Yvonne kwam de leerlingen een heleboel leren over fotografie en er zijn ook verschillende leerkrachten geïnterviewd. Daarna hebben ze veel tijd gestoken in het ontwerp van het magazine. We hebben al veel leesplezier beleefd aan het magazine en krijgen er nog steeds veel positieve reacties op.

Yvonne, ontzettend bedankt voor deze gave, leerzame ervaring!

Angela van den Boomen l OBS de Klimop

 

Interesse in BYzonderwijs? Mail dan naar info@byzonderwijs.nl

 

 

Reacties van kinderen: